• Jana Sooäär

Kuidas saavutada särav nahk peale 40. eluaastat



Need, kes selle vanuseni on jõudnud, saavad hästi aru, et 40ndates meie nahk muutub. Perimenopaus ja menopaus toovad naistele ka nahas üsna suured muutused kaasa. Nahk muutub õhemaks ja lõdvemaks, sest kollageeni jääb vähemaks. Enam ei taastu nahk magamata öödest, kehvast toidust ja alkoholist nii lihtsalt nagu varem. 40ndates eluaastates muutuvad elustiil ja nahahooldus väga tähtsateks, kui me tahame, et nahk endiselt säraks ja naha vananemise protsess toimuks võimalikult aeglaselt.


Kuulasin hiljuti ühe kuulsa Ameerika holistilise plastikakirurgi Dr Anthony Youn’i ettekannet selles vanuses naiste näonaha hoolduse teemal. Dr Youn ütleb, et tõeliselt lõtvunud nahka ei saa loomulikult ilma invasiivse kirurgiata taas pinguldada, aga naha vananemise protsessi saab päris korralikult elustiili ja hooldusega aeglustada. Mis on siis üle 40-aastastele naistele parim nahahoolduse praktika?


3-etapiline hommikune näohooldus:


1. Naha puhastamine – nooremale nahale sobivad vahused puhastajad paremini, aga mida vanemaks saame, seda paremini sobivad kuivemale nahale piimjad puhastajad.

2. C-vitamiini seerum peaks olema iga naise peeglilaual. See kaitseb nahka vabade radikaalide eest (ehk siis naha vananemise eest). Eriti hästi mõjub C- ja E-vitamiini kombineeritud seerum, sest võitluses vabade radikaalidega toimivad nad omavahelises koosluses veelgi efektiivsemalt. Alati vaata ka C-vitamiini kontsentratsiooni seerumis, sest see võib päris korralikult varieeruda. C-vitamiini võiks olla vähemalt 20%.

3. Niisutav kreem ja/või päikesekaitsekreem (vastavalt aastaajale) - niisutus ja kaitse päikese eest on selles eas väga oluline. Mulle endale meeldivad hüaluroonhappe baasil niisutajad, sest see hoiab mu naha pikalt niisutatuna ja silub ka pindmisi kortsukesi, aga siin ühest reegilit ei ole, sest nahad on erinevad. Silmaümbruse nahka tuleb muidugi niisutada silmakreemiga. Õhukese ja õrna nahaga silmade ümbrus on sageli esimene koht, kus kortsukesed välja paistma hakkavad.


3-etapiline õhtune näohooldus:


1. Naha puhastamine meigist on üks kõige olulisemaid asju, mis me naha tervise heaks teha saame. Seda ei saa tegemata jätta! Õhtust puhastust võiks teha kahe-etapiliselt – meigieemaldajat kasutades ja siis ka nägu pestes. Mulle endale meeldib pesemiseks väga Dr Ohhira probiootiline seep, sest see on õrn ja aitab naha tervisele kaasa.

2. Retinooli seerumi või kreemi kasutamine peale puhastust mõjub naha pindmisele kihile koorivalt, tõhustab kollaageeni tootmist nahas ja tugevama kontsentratsiooniga retinool võib teadusuuringute põhjal isegi esmaseid nahavähi arenguid tagasi pöörata. Igal juhul parandab retinool naha tooni ja tekstuuri ning vähendab pigmendilaikude nähtavust. Samuti mõjub see silendavalt kortsukestele. Retionool on abiks ka akne puhul ja ühtlasi ahenedab see poore.

Retinooli kasutamisel peab olema ettevaatlik, kui Sul on tundlik või põletikuline nahk. Samuti ei ole retseptiravimi tugevusega retinooli kreem sobilik õhukesele ja kuivale nahale.

3. Niisuta nahka korralikult niisutava kreemiga


Nii lihtne see ongi. Olen ise palju erinevaid nahahooldustooteid proovinud, aga läbi oma kogemuse olen jõudnud samade rituaalideni ja minu igapäevases nahahooldusarsenalis on täna alles jäänud naha puhastaja, C.-vitamiini seerum, Retinooli seerum, niisutav näokreem ja muidugi silmakreem. Kord-paar nädalas koorin nahka ka nahakoorijaga. Püsimeiki tegema tulles tuleb küll retinooli kasutamine mõneks ajaks ära jätta, sest see mõjutab püsimeigi nahka pidamajäämist ja paranemist. Muidu soovitan seda aga naha nooruslikkuse ja tervise huvides väga.


Nagu alati, ei väsi ma rõhutamast, et mida tervem ja rõõmsam meie nahk on, seda lihtsam on ka väga head püsimeigi tulemust saavutada. Tee õnneliku nahani koosneb muidugi nii õigest nahahooldusest kui eluviisist (toit ja toidulisandid), aga korralik nahahooldus on kindlasti pool võitu.